November - 2017

Allegro vant Arsgrunnen

10.05.2015
Anne Skaarland vant Arsgrunnen Shorthanded med Elan 340 "Allegro". Seilasen gikk under uvanlig gode forhold søndag 10. mai og hadde likevel bare 8 deltakende båter.

Her finner du komplett resultatliste for Arsgrunnen Shorthanded.

Arsgrunnen Shorhanded ble en flott opplevelse for de 8 båtene med mannskap som stilte til start. Sol og lett bris 4-6 m/s hele dagen. Denne regattaen har det særpreget at deter et viktig veivalg å gjøre tidlig i løpet. Etter passering Horge må seilerne velge rute videre til Arsgrunnen. To båter valgte Horgefjorden og vant mye på det. Flertallet som valgte Åmøyfjorden fikk bidevind til de kom ut i Byfjorden hvor det ble stikk i skjøtene opp til Arsgrunnen. de som seilte Mastrafjorden seilte nesten helt opp til Arsgrunnen i et langt slag. Vindretningen starten på ca nordvest og dreide i løpet av dagen mot sør vest. Ogve stangeland var ivrig forograf underveis i regattaen. Regattaleder Bjørn Forshei hadde kokt sammen en deilig chili con carne til seilerne når de kom i mål.

Vinnerbåten "Allegro" med Anne Skaarland som skipper

Bilder fra aArsgrunnen 2015