September - 2017

Tilgrising av båter

11.06.2012
I løpet av den siste uken har det lagt seg et "teppe" av støv over flere av båtene i havna. Styret ønsker tilbakemelding fra dem dette gjelder for å få oversikt.

Plutselig ble det veldig støvete...

Antakelig  i forbindelse med vedlikeholdsarbeid på tankanlegget har iallfall noen båteiere opplevd å finne båten sin dekket med et lag steinstøv når de har kommet om bord. Det er nærliggende å tro at vedlikeholdsarbeid på tankanlegget er årsaken, for de siste dagene har det også vært nordavind, så utslipp derfra vil naturlig havne hos oss.

Før styret eventuelt gjør noe med saken, ønsker det å få best mulig oversikt over hva som har skjedd. Hvis noen av båteierne har kommet så langt at de ikke har vasket støvet av båten, er det fint om de kan ta bilder og vise hvordan støvet har samlet seg, for eksempel langs tau som ligger på dekk eller i groper og sprekker der slikt støv naturlig samler seg selv om det regner eller man spyler.

Dert er ikke usannsynlig at det er båtene som ligger nærmest tankanlegget som har fått mest, men det bildet vil jo avtegne seg tydelig hvis båteiere fra flere steder i havnen melder inn hva de finner på sin båt.

Meldinger og bilder kan sendes til havnesjef@seilforeningen1928.no.