November - 2017

Liten klubb, god regattainnsats

30.05.2012
Seilforeningen 1928 er ikke akkurat storebror i byen, men biter likevel godt fra seg på regattabanen.

Godt ute i vårsesongen 2012 viser et blikk på resultatlistene at Seilforeningen 1928 står for en respektabel innsats på regattabanen. Vi er en liten klubb, men resultatene trenger vi ikke å skamme oss over.

I norgesmesterskapet for 2,4 mR i Ålesund i pinsen ble Frank Huth nummer 3 av 20 båter første gang han deltok i denne klassen. Lillebror Trond Atle endte på 9. plass, så begge var altså i den øvre halvdelen resultatmessig. I tillegg til 2,4mR seiler frank Express og ligger på 15. plass med Siddis av 19 båter i denne klassen, som antakelig er den trøffeste på onsdagene siden det er så mange like båter. Arne Liebich Rise holder tredjeplassen med Placebo så langt.

I seilmakeren-seilasen, som nå går mellom Bergen og Florø, måtte duoen Stig Gard Paulsen og Espen Reiss Mathiseni Marild gi fra seg førsteplassen i år. Det samme måtte Terje Rise og sønnen Arne L. Rise i Sitaren. Men i den vanskelige seilasen fikk begge SF1928-båtene 2. plasser. Gratulerer! Burde ikke dette inspirere flere av oss til å delta? Sitaren ligger forøvrig på en 2. plass i onsdagsregattaen - ett poeng etter nummer 1, så alt er åpent.

I klasse 2/3/4/5 leder Kjell Ove >Usken i Ariane ganske suverent foreløpig. Klasse R36 Ledes av Enigma med skipper Sten Ola Rasch. Båten er ikke i SF1928, men det er en stor del av besteningen. Jan Ingen Hellesmark vant seilasen 30. mai (for andre gang denne våren) og ligger på 3. plass med Carrera.

Frister ikke det andre i foreningen til å ta båten ut på onsdagene? Onsdagsregatta er ikke bare konkurranse, men også en god anledning til å trimme kunnskapene om seiling.